lördag, mars 25, 2006

Hur plötsligt typ Hemköp kan stänga




Sovmorgon var av nöden men vid 13.15 blir jag upphämtad av Roger för att ta mig till trakterna av 4 ringvägen öst strax norr om Wukesong tunnelbanestation.
Här finns bland annat Pekings största fotohandlar-komplex med otroligt utbud. Allt som du kan läsa om på nätet finns här inom en vecka och jag kan nöjd glida ut med min nya 18-200 VR lins till min D200 som kommer att bli huvudlinsen på semestern. Less is more gäller som alltid när du ska hajka mycket höjdmeter.

Hemma igen handlar jag på snabbköpet Yokadia i källaren på Lifestyle Plaza.

När jag sedan ska handla lite mer senare på kvällen är stället stängt och 10 kineser hjälps åt med att riva ner den stora skylten på byggnaden för att ersätta den med "development in progress".
Snacka om att det kan gå undan ibland...

Första bilderna från HouHai där våren verkligen blivit påtaglig. Känns inte som så länge sedan när jag promenerade på 2 dm kärnis här i december.
Nedersta en av mina växter som nu överlevt ett år i min lägenhet och verkar möta våren med någon form av blommor/frön.

Inga kommentarer: