tisdag, mars 21, 2006

Landar i vårvärme och inte oväntat smog




Möts av plus 18 grader men ännu inga löv på träden. Bidragande till detta är nog att Peking är extremt torrt (regnar/snöar i snitt en gång varannan månad under vintern). Såg dock att tankbilarna var ute och vattnade träd & buskar längs motorvägen så mycket hinner nog hända närmaste veckan.
Taxi till jobbet och hälsas välkommen av mina kineser när jag går catwalken fram genom landskapet (kul att de minns dig även här).
Olof, som än gång i tiden rekryterade mig till Sony Ericsson är på besök i 3 dagar och jag hinner med att ge honom en första introduktion under eftermiddagen.
Tar mig hem vid 20.30 och hinner lagom med att packa upp inklusive hårdköra min ny favoritleksak (Macbooken) innan det blir dags för välbehövlig sömn i en riktig säng (första sedan helgen hos mor och far).

Bilderna visar Johan och Anders från en klassisk Biljardmatch på Hemavans Högfjällshotell i lördags.