måndag, april 11, 2005

Första cykeln försvunnen

I Linköping blev jag av med min första cykel efter 24h (kom ju från landet där jag aldrig låst en cykel till det hårda livet i Studentryd), när jag sommarjobbade i Stockholm och bodde vid Östermalmstorg försvann cykeln efter 5 dagar.
Här i Peking tog det 9 dagar. Så trenden är tydlig, jag blir bättre och bättre...

I vilket fall, tog en drink på Centro tillsammans med Telemarkskompisen Göran Bertilson som är inne på 5 året i Kina och när vi skulle gå vidare till Mexican Wave och käka var hojen borta...

Om den stod på fel ställe så polisen lyft iväg den eller ej är svårt att avgöra. Till nästa gång kommer jag att bli mer kinesisk och helt enkelt parkera utanför taxi-entrén och iskallt konstatera att jag är gäst så lös problemet.

Tobbe som har bott här i 2,5 år hade förvarnat mig på dessa men trodde att jag skulle klara mig lite längre.
I vilket fall var maten på Mexican Wave (Beef Fajitas) god och intogs tillsammans med Göran samt Peter med familj.

Inga kommentarer: