torsdag, april 14, 2005

Koreansk jätterestaurang och skypa mig

Hela förmiddagen SonyEricsson Technology day. Kul att höra Mats Lindoff prata om vad som är tekniskt om än kanske inte ännu kommersiellt gångbart.

Middag tillsammans med Peter & familj på en gigantisk koreansk restaurang nära Capital Mansion (första Expat's skrapan i Peking). Förutom att grilla kött på träkolsgrill (integrerad i bordet med tillhörande fläktkåpa ovanför) blir det banfan som är klassisk koreansk rätt (även nummer 7 i min tidigare lunchmeny). Lite spännade att blicka ut över >60 fläktkåpor i en restaurang som annars mest påminner om en McDonalds vad det gäller inredningen.

Väl hemma i lägenheten börjar skype-kontakterna höra av sig. Jag har en öppen profil där det står mitt namn och stad Peking (inget mer). Hittills har >5 personer lagt till mig i sin kontaktlista. Kul att chatta 10 minuter kring deras vardag.

Fotnot: skype, www.skype.com är en gratis tjänst för chat och internet-telefoni med flera miljoner medlemmar.

Inga kommentarer: