onsdag, april 13, 2005

Tidigt hem från jobbet för att köpa 2 nya cyklar

Noterade att cykelhandlaren stängde ca kl 18.00 så tog mig från jobbet vid 17.15. På vägen in passerade jag en park med ambulerande hårfrisörer. Då vädret var fint så rullade det helt enkelt ut sin 3-hjuliga cykel med stol, saxar, hårpreparat mm i närmsta park och plockar kunder. Verkar mysigt att bli klippt utomhus.

Väl på plats hos cykelaffären plockade jag ut exakt samma modell som för 11 dagar sedan och bad att få min cykelkorg och lås på plats. Tog även ut en dam-modell av samma märke för gäster och vid 18.30 var Dan på plats och kunde trampa hem denna åt mig.

Vi parkerade utanför Silkan (bevakat som bekant) och shoppade loss innan det blev dags för lite DVD (tex 4 första åren av Vita huset, 31 DVD för 220kr).

Avslutade med Pekinganka vid vattenhjulet.

Inga kommentarer: