måndag, april 25, 2005

Sommarens sista dag

Ovanstående är ett kapitel i Fredrik Lindströms bok, Vad gör alla superokända människor hela dagarna. Idag var det en perfekt svensk högsommardag, 28 grader varmt, blå himmel förutom några få stackmolm, en svag härlig bris och torr skön sommarluft. Efterföljande natt var fortfarande svenskt sval så öppna fönstret räcker som luftkonditionering. Några myggfönster behövs inte i den här staden.

Dock är detta långt ifrån sommaren sista dag. Sommar har inte ens börjat i Peking och du vet att för varje dag blir det varmare och fuktigare...

Än har jag dock som sagt klarat mig från att starta luftkonditioneringen och cykla går bra utan att bli svettig.

2 kommentarer:

Mats Lundgren sa...

Hej, det tror jag inte. Det kommer att bli varmare och fuktigare men som jag förstått är juli & augusti värst. Har som sagt ännu inte startat luftkonditioneringen. Tittar du på nederbörden över året ser du att 85% inträffar under sommarmånaderna. Har som sagt bara haft 1,5 dags regn på drygt sex veckor hittills så stämmer säkert.

Dock finns det gott om träd och parker samt att man kan fly upp i bergen och några extra höjdmeter hjälper till att få ned temperaturen.

Mats Lundgren sa...

Jorå, det borde funka fint. Kan tänka mig att retirera till gästrummet som inte har söderläge vid denna årstid och överlämna master bedroom till er.
Testkörde luftkonditionering igår och den verkar ha god kapacitet.