onsdag, december 14, 2005

4h personalsamtal, oväntad CD-skiva levereras

Bygger vidare på mitt "one team one dream" koncept för vår avdelning. Verkar som vi är på spåret och ska bli kul att se hur budskapet tas emot på vår gemensamma halvdagskonferens nästa vecka.
Äter lunch med Liang, som har guidat Petters mamma tidigare och som bor i Wangjing. Hon vill träffa mig för att överlämna en CD-skiva med Xinjiang-musik då hon tycker det skulle passa till bildspelet med bilder därifrån som jag visade henne förra veckan.
Bjuder på lunch på lokal korean som tack och övar språk tillsammans, kul och oväntat.

Startar ett 2h personalsamtal kl 15.00 som visar sig ta drygt 4h... Kinser kan ha otroligt mycket som de vill föra fram. Denna medarbetare är redan Civilingenjör, arbetar 50h veckor och pluggar till MBA på kvällstid. Det saknas inte direkt ambitioner här. Det behövs bara lite coaching så kan effekten bli enorm.

Försöker hinna in på Ya Show innan de stänger men alla rulltrappor har redan ställts om till enbart nedfärd vid 20.45 så får bli verifiering av kläderna i nästa vecka istället.

Hemma igen får jag ett SMS från Angela (guide jag lärde känna i våras). Hon har nu blivit antagen av Lunds Universitet för höstterminen 2006 och ska flytta dit för studier. Som tidigare reflekterat över på denna blog, något oväntat att kineser vill lägga tid och pengar på att flytta till Sverige för studier och lära sig språket men kul och visar att yngre generationer tänker rätt annorlunda.

Inga kommentarer: