tisdag, december 27, 2005

Smoking redo, förkylning botas? med hundsoppa

Sista arbetsdagen för året. Nu väntar äntligen en veckas semester vilket är längsta ledighet jag haft sedan i början av september när jag for runt i Xinjiang-provinsen.
På jobbet håller jag sista mötet med mitt team och kan summera de först 50 dagarna (så halvtid på mitt uppdrag som linjechef för kineser). Kul, intressant och intensivt är tre ord som kan användas för att beskriva den här tiden. Byråkrati, språkförväxlingar och många skratt är tre andra.
Tar lunch med Lina och Shuang som tycker vi ska prova koreanen som var favoritstället under april. Vi tar alla 3 på Linas inrådan hundsoppan med ris som innehåller en kraftig buljong. Förhoppningsvis botar den förkylning som har börjat krypa fram.
På kvällen lånar jag först ut ett par skridskor och isdubbar till Caroline som har fått blodad tand för detta verkar det som. Sedan hjälper jag Jenny att fylla hennes nyvunna (Lucky Draw) W800 telefon med 480MB MP3. Detta går hur smidigt som helst tack vara ItuneMyWalkman, http://ilari.scheinin.fidisk.fi/itunemywalkman/
Ett program som en finne skrivit ihop. Sannlöst bra synk-programvara och gratis!

Drar sedan snabbt till YaShow för att hämta upp kostym och smoking som äntligen är klara.

Inga kommentarer: