måndag, december 05, 2005

svenskt i bagaget, inte helt lätt att förklara

Landar efter hemsk flygning, nedgraderad till Economy, och hamnar mot toalettväggen så går inte att sträcka ut fötterna och som grädde på moset en småbarnsfamilj i stolarna bredvid (fyra personer på 3 platser och det ska springas med vällingflaskor mm). När jag får besök av Johan (säljare mot Sony Ericsson) och snackar lite med honom blir vi dessutom nedtystade av vänliga barnfamiljen som vill sova(!).
Med på resan är även TC, svensk besökare, vilket innebär att det finns transport som väntar på flygplatsen, smidigt!
Förutom julmat (pepparkakor & glögg), paket och presenter har jag med mig långfärdsskridskoprylar. Tex Ispik (rejäl lång i trä), isdubbar och skridskor.

Kul att se kineser titta och känna på detta. Lite av "gudarna måste vara tokiga känsla" infinner sig. Ser fram emot att ta med mig någon av dem ut på en tur senare i vinter.

Väl hemma i lägenheten syr jag ihop nyårsfirandet i Malaysia. Det blir Langkawi igen men denna gång lite bekvämare än när jag och lillebror luffade fram här för 6 år sedan och bland annat sov på straden. Hittade Asiens svar på Ryanair, www.airasia.com som startar med biljetter på 2 RM (vilket är under svenska 10 kr).

Inga kommentarer: