onsdag, oktober 10, 2007

Dags för operation


Dags att förbereda sig för operation.
Nålen för sömnmedel och dropp ska monteras


Redo att promenera in i operationssalen

Onsdag morgon och dags att infinna sig på Beijing united family hospital vid 09.30 för att förberedas för dagens operation. Första gången i livet för mig och lär mig av den kinesiska narkosläkaren att narkos numera sker genom att du injiceras med någon form av narkosvätska. Otroligt hur fort jag börjar känna mig sömnig och 30 sekunder senare så sover jag gott. 3,5 h senare vaknar jag upp på intensivvårdsavdelningen och har inga minnen av operationen (skönt). Tydligen har det gått bra och mitt vänstra lillfinger har numera reparerats med ett T-förband i titan med fyra tillhörande skruvar. Nytt stödgips har lagts på och kan åka hem för att vila upp mig på eftermiddagen. I morgon väntar återbesök hos chef-plastikkirurg Yanni Li som även kallas fru Mao av somliga...

2 kommentarer:

maria sa...

Hej Mats! Gillar din dagbok skarpt! Men jag måste ha missat varför du var tvungen att opereras-berätta!? Frn fröken nyfiken!!!

maria sa...

Sorry,idag såg jag och läste om hur det hela hade hänt...tur att det gick så pass bra ändå!