fredag, oktober 19, 2007

Oväntad shopping


Prada boots, håller i längden (sägs det)

Dagen börjar med besök på favoritskräddaren för skjortor i Hong Kong, Jantzen Tailor. Välj fritt bland hundratals tyger, välj sedan typ av krage, alt. färg på insidan av krage/ärmslut, typ av knappar och naturligtvis måttsytt. Går därifrån med en beställning på 7 skjortor (något oväntat). En mer oväntat är nästa besök på Lane Crawford. Ett ställe med anor sedan 1850-talet men som jag så här långt har lyckats undvika.
Går därifrån med ett par Prada-boots som för mig vidare till stadens Diesel-butik. Med ett par jeans och en skjorta får dagens klädköp anses vara avklarade.
Trots att jag hämtat upp ett tre stycken Ipod Touch leder oväntat klädkontot över prylkontot när dagen summeras.
Tar sedan eftermiddagsfärjan till Macau för att checka in på Venetian som är världens näst största byggnad och den är stor kan jag försäkra.
Förutom stort så är den också väldigt amerikansk (del av konceptet). Middagen blir på Morton's (Morton's of Chicago) som onekligen har den bästa steken jag ätit på länge i Asien men frågan är hur CO2-lämpligt det är att importera 100% av maten från USA...

Inga kommentarer: