tisdag, april 18, 2006

Hårda vindar virvlar upp sanden på nytt


Blir sen dag på jobbet och hade noterar redan på lunchen att det var relativt blåsigt. Dock gör inte det så mycket ute i vår företagsby i Wang jing då Ayis mfl har varit ute och skurat/vattnat flitigt.
När jag däremot kliver ur min taxi på kvällen i smala gränder strax norr om Worker stadium märks tydlig skillnad. Som en skoningslös sandbläster så virvlar sand från gatan med vindens hjälp direkt upp i ögonen på dig, riktigt trist.
Lyckas dock till slut navigera mig fram till thaistället Purple Haze för att käka middag med Christina som jag känner sedan Alameda-festen.
Fick lära mig skillnaden mellan Kashmer och Mermino-vävar och vad du ska leta efter när du handlar och vad det minimum måste kosta om det ska vara äkta grejor.
Bad henne också försöka rota fram var de väver tygerna och syr upp plaggen till mitt nya favoritmärke, Icebreaker, som är gjort i Kina baserat på Merino-ull från NZ. Icebreaker är Kiwisarnas stora stolthet men kostar också därefter. En pikétröja i 100% Merino kostar tex 600kr.

Inga kommentarer: