onsdag, april 12, 2006

Tillbaks i stan, ta alla smällar på en gång


Efter 1h Christchurch till Auckland, 2h väntan, 12h Auckland till Bangkok, 2h väntan, 5,5h Bangkok till Peking, 20 min passkontroll samt 15 min taxi är man tillbaka på jobbet kl 07.00 efter en rätt lång transport...

Loggar på jobbdatorn och hälsas välkommen av 715 olästa mejl.
Hinner tugga mig igenom hyffsat många fram till 13.3o när det är dags att åka till doktorn för att få ytterligare sprutor i vaccinationsprogrammet. Idag väntar vattkoppor spruta nummer 2 (färdig) och första Rabiesinjektionen av tre.
När jag ändå är på sjukhuset tar jag även ett besök hos doktor Lee som är hård men effektiv tandläkare som jag fått rekommenderad.
Första rutinkontrollen på 11 år och inte oväntat är det inga fel. Doktor Lee önskar dock mer flitigt bruk av tandtråd vilket jag lovar.
40 min rutinkontroll, 2 röntgenplåtar och rengöring/skrapning av tänder kostar 1000kr efter 20% rabatt. Tandläkare verkar onekligen hålla någon form av internationell taxa över hela världen.
Avslutar med ett par timmar på jobbet innan du äntligen kan ge dig hem och sova ut.

Dock hinnar jag få iväg sms/mejl till lillebror Fredrik som idag blir 30 år. Detta firas med vänner på Bali få fram budskapet.

Inga kommentarer: