torsdag, april 13, 2006

Oväntad present från din bank


Dag två på jobbet efter semestern och idag har även vår post-ayi noterat att jag är tillbaka och kommer förbi med posten. Upptäcker då något oväntat en avi för paketuthämtning på lokala postkontoret. Efter att ha tagit med sig passet och betalat 4 kr i någon form av förvaringsavgift(?) får jag ut paketet. Det visar sig vara en stor charmig leksaks St Bernardshund. Min sekretare förklarar senare att jag tydligen fått det i present för att jag lyckats använda mitt kinesiska VISA-kort tillräckligt flitigt.
Så vad tycker ni är den charmig?
Får ett samtal på eftermiddagen från Urban som meddelar att det blir utflyttningsfest på lördag. Han och hans flickvän Nikki flyttar till Strassbourg under april.
Blir även medbjuden på middag till Matsuko, bra japansk restaurang mittemot norra delen av Chaoyang Park. Väl hemma noteras att internet är fortsatt nere och som vanligt har de helt värdelösa admin-kontoret inte en susning vad som är felet.

Inga kommentarer: