lördag, april 15, 2006

Ursäkta jag opererar



Får ett SMS vid 06.56 när jag precis har en fot i duschen från familjen Bäck som meddelar att dagens tur till Simatai är inställd på grund av sjukdom. Grymt snabbt är jag tillbaka i sängen och kan äntligen få chansen att sova ut lite för första gången på ett par veckor.
Efter ha fått tillbaka krafterna laddar jag ner mina 15 Gigabyte foto-filer från NZ på min MacBook och tar cykeln till Bookworm (trevligt ställe och har dessutom skaplig fri internet via WiFi).
Så förutom att få in bra cappuchino (fått ett lite beroende igen efter NZ trippen) och schysst pasta med köttfärssås så lyckas jag äntligen få chansen att skriva ikapp lite på bloggen och läsa ikapp mina mejl.
Blir så glad över detta att jag slår Anne Marie en signal för att tipsa om att bilderna från Christchurch är uppladdade. Dock är det inte hon svarar utan en okänd kvinnoröst så förvirringen blir total. Efter några sekunder hörs dock Anne Maries välbekanta stämma och inser senare att hon har jour så lyckades ringa mig rakt in i en pågående operation där en sköterska fick hålla telefonen mot hennes öra. Tja vad säger man, något oväntat och nu är jag tydligen "talk of the day" i den operationssalen...

Tar mig över till Urban och Nikis avskedsparty senare på kvällen. Mycket god Sushi från Matsuko och efter detta Nikkis otroligt fina efterrätter. Hon hade även gjort en särskild födelsedagstårta till Anna Bäcks födelsedag. Imponerade säker hand på gravyren med choklad, inte sant?

Efter strålande middag drar vi vidare till Souk för lite drinkar innan det blir en sväng till Suzi Wong.

Inga kommentarer: