tisdag, januari 17, 2006

66 och middag med te-cermoni


18 januari innebär fars födelsedag så dags att ringa hem och gratulera efter att ha jobbat klart. Dagens stora behållning var dock att promenera upp med papperskopior på samtliga utvecklingssamtal inklusive bonusberäkningar och underskrifter från mig, medarbetare och min chef på varje papper. Kändes riktigt bra att ha hela 2005 uppstädat till den 18 januari!

Under dagen lyckades jag även pressa in en intervju med en lovande kines som förhoppningsvis kan ta över mitt jobb mot slutet av kvartalet som linjechef.

Middag firas med kollega och efter en koreansk grillafton (träkolsgrill direkt på matbordet) så avslutar vi med te-cermoni på tehus runt hörnet. Riktigt trevligt sätt att smälta maten och fortsätta diskussioner i lugn och ro över säkert 30 koppar te (rätt små glas).

Bilden ovan visar snöskottningspatrull i Harbin. De använder samma enkla verktyg och mängd folk för att skotta trottoarer som de använder för att skotta genomfartsleder(!).

Den enda maskinella utrustning jag såg var en band-traktor med schaktblad så snöröjning kan nog bli en exportprodukt till det här landet.

Inga kommentarer: