fredag, januari 27, 2006

Hur du får ordning på 20 000 mejl

Idag tog jag beslutat att äntligen lägga av med att försöka spara mejl i mappar. Denna månghundraåriga teknik funkar helt enkelt inte. Sorterandet tar för mycket tid.
Så numera gäller två lokala mappar, inbox och outbox.
Kopplat till dessa finns sedan 20 stycken smarta "sök-mappar" som dynamiskt är uppdaterade. Tex en som heter anställda med namnet på mina anställda vid varje givet tillfälle.
Avslutningsvis så knyter jag Google desktop till allt.

Suveränt! Fattar inte varför jag inte gjort detta tidigare och mina dagliga +100 mejl går nu enkelt att hantera. Även efter en dag med möten.

Blir kvar rätt länge på jobbet för att stötta några kollegor men kan äntligen få en rätt försenad lunch vid 10-tiden på kvällen på Alameda.

Inga kommentarer: