måndag, januari 23, 2006

Boom boom boom, stolar till London

Kinesisk nyårsafton är mindre än en vecka bort och det börjar höras!
Fyrverkeri har jag inte sett något av men däremot är det ett konstant smällande och muller över stan från tidig kväll och fram till midnatt.

Ska bli intressant att se om det kulminerar till helgen. Tydligen är det smällare tillåtna i drygt en vecka från nyårsafton så jag antar att det värsta ligger framför oss med tanke på hur det låter nu när det är olagligt...

Efter att ha hämtat upp min DVD-spelare, promotionerbjudande inkluderade 12 pack Pepsi-cola också av någon anledning åker jag till Alameda för middag och för att köpa loss ett par stolar.

Deras handgjorda trästolar är sköna att sitta på och har en rätt unik design. Hörde att lillebror i London planerar att skaffa ny lägenhet under våren så nu är inflyttningspresenten fixad! Dessutom får den åka med en container till London tillsammans med min kollega Jennys flyttgods, smidigt.

Inga kommentarer: