fredag, januari 27, 2006

Kinesisk Nyårsafton 2006, röda attiraljer


Att åka till jobbet denna lördag var hur smidigt som helst. På 4:e ringvägen gick det att hålla 80-100 km/h istället för de mer normala 40-50 km/h. Lite känslan av att åka bil på midsommarafton hemma.
Detta är lite av den stora dagen idag så mer än 50% av mina anställda och konsulter har tagit ledigt och dagen till ära så går shuttle-bussarna hem kl 14.00 mao en härligt kort dag! Hela dagen har det varit ett mer eller mindre konstant muller från alla smällare. Har inte haft en tyst minut sedan jag vaknade i morse.

Året som börjar är Hundens år (vilket råkar vara mitt år) så när året börjar efter midnatt är det viktigt att ha röda strumpor, underkläder och skärp. Riktigt varför det måste vara rött har jag ännu inte riktigt lyckats klura ut men jag är förbered.

Inga kommentarer: