torsdag, januari 26, 2006

Bonus på kontot, old boys kammar noll i Tokyo

Den kinesiska bank som företaget valt erbjuder inga kontoutdrag men däremot ett SMS för varje insättning och uttag (inklusive VISA-transaktioner).
Så under eftermiddagen kom det ett "pip" och denna gång visade det sig vara en konfirmering av att 2005 bonus har blivit utbetald. Och detta per den 26 januari, lär nog aldrig bli så snabbt genomfört igen på länge.

Kikar på King Kong på bio (inte helt lyckat att sitta på rad 2 för denna film) tillsammans med Jenny och vi tar sedan en avskedsdrink (hon flyttar till London i februari) på Alfa.

Fick även ett samtal från Roger att han trots hjälp av flertalet av våra japanska kollegor inte kunnat finna en D200 i Japan. Det är två månaders väntelista och en månad på objektivet. Så känner mig alltmer nöjd med mitt inköp i december hos Johnny's.

Ett samtal hem till mor och far bekräftade att försäkringsbolaget har givit ett kontantbud på min gamla XC70 (som blev illa tilltufsad på E18 för några veckor sedan när far blev trängd ut i vajerräcket) så nu har jag inga bilbekymmer kvar när jag kommer hem.

Inga kommentarer: