tisdag, januari 03, 2006

Shopping i Singapore, lång resa hem

Lyckas charma? mig till att få behålla rummet till 15.00 så kan ta det lite lugnt och packa. Vinkar av Lala vid bussterminalen för JB-bussarna och ger mig sedan iväg till gamla säkra shoppingtempel som Funan Plaza (där bla fotobutiken John 3.16 håller till som sålde mig Nikonlinser 1995). Hade gärna handlat även idag men tyvärr finns inget av det jag behöver hemma. Lyckas dock hitta en 80Gb batteridriven Hårddisk med alla minneskortläsare inbyggda så jag nu kan göra backup på mina minneskort utan att behöva släpa med mig en dator.
Tar mig vidare till Lucky Plaza för att köpa på mig en Garmin karta till min GPS (som enbart har kinesiskt kartunderlag för stunden). Denna säljs i dykshoppen där man handlade sina snorklar och cyklop 1995 på jorden-runt turnén. Om de fortfarande minns Fredrik Ovesjös XXXXL booties eller ej är oklart.
Framåt kvällen kommer en rejäl regnskur igen men känns rätt så trevligt som omväxling till Peking där det i princip aldrig regnar. Extra trevligt att hotellet kan fixa fram taxibilar trots regnet. Lyckas få tillbaka lite taxfree-skatt på flygplatsen innan det är dags att kliva på Airbus 300-kärran till Bangkok.
Väl i Bangkok så är det tisdag kväll, enda dagen som SAS-loungen är stängd, så blir att tränga in sig i Thais ordinarie lounge för att slå ihjäl 2,5h innan planen äntligen lyfter mot Peking.

Inga kommentarer: